Open Science Summer School 2022

(english below)

Am 11.-15. Juli 2022 findet zum zweiten Mal die UZH Open Science Summer School statt, an der sich Forschende eine Woche lang mit Fachpersonen zu Themen rund um Open Science austauschen.

Das heutige Forschungsumfeld ist zunehmend datengesteuert und in den meisten akademischen Disziplinen sind Kompetenzen im Zusammenhang mit dem Datenmanagement unverzichtbar geworden. Darüber hinaus schreitet der Wandel hin zu Open Science rasch voran. Geldgeber verlangen, dass Forschungsergebnisse uneingeschränkt öffentlich zugänglich gemacht werden. Wissen und Wissenschaft soll offener, transparenter und kollaborativer werden.

An der UZH Open Science Summer School vom 11. bis 15. Juli erhalten Forschende praktischen und theoretischen Einblick in die Welt von Open Data, Forschungsdaten-Management und Open Access. Eine Woche lang werden sie sich nicht nur mit den Möglichkeiten von Open Science, sondern auch mit den (disziplinären) Herausforderungen, die damit einhergehen können, beschäftigen.

Organisiert wird die Summer School vom Team «Open Science Services» der UB und ZB zusammen mit dem Graduate Campus der UZH. Da der Anlass bereits ausgebucht ist, ist die Anmeldung nicht mehr möglich. Die Präsentationen werden aber im Nachgang auf der Website der OS Summer School aufgeschaltet. Dort finden Sie auch Videos der letzten Ausgabe. Wir begleiten den Event ausserdem auf Twitter

Wenn Sie konkrete Fragen zu Open Data, Open-Access-Publikationen oder Umgang mit sensiblen Daten haben, finden Sie auf unserer Website viele hilfreiche Informationen zum Thema. Gerne helfen Ihnen unsere Expertinnen und Experten der Open Science Services auch direkt weiter:

oa@ub.uzh.ch

+41 44 635 41 62

-----------------------------------------------

On July 11-15, the UZH Open Science Summer School 2022 will take place for the second time, offering researchers a week-long exchange with experts on topics related to Open Science.

Today's research environment is increasingly data-driven and in most academic disciplines competencies related to data management have become indispensable. In addition, the shift toward Open Science is advancing rapidly. Funders are demanding that research results be made fully publicly available. Knowledge and science should become more open, transparent and collaborative.

At the UZH Open Science Summer School from July 11 to 15, researchers will gain practical and theoretical insight into the world of Open Data, research data management and Open Access. For one week, you will not only explore the opportunities that Open Science offers, but also the (disciplinary) challenges that can come with it.

The Summer School is organized by the "Open Science Services" team of the UB and ZB together with UZH Graduate Campus. As the event is already fully booked, registration is no longer possible. However, the presentations will be posted on the OS Summer School website. There you will also find videos of last year's edition. We will also cover the event on Twitter

If you have specific questions about Open Data, Open Access publications or handling sensitive data, you will find a lot of helpful information on the topic on our website (english version coming soon). Our experts at Open Science Services will also be happy to help you directly:

oa@ub.uzh.ch